Is that Louis?

Hier kan je je verhaal plaatsen die andere kunnen lezen. Niet om af te maken.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Monet
Gewoon Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 jun 2012, 11:37

Is that Louis?

#1 Bericht door Monet » 02 jul 2012, 14:34

Maaike POV
Hier had ze al die tijd op gewacht! Die toelatingsbrief van de universiteit in Engeland. Al sinds dat ze 12 was woont Maaike in Australië, eigenlijk komt ze ook uit Engeland, Doncaster om precies te zijn. Maar haar ouders hadden nieuw werk gevonden hier in Sydney, dus toen zijn jullie eigenlijk gelijk naar hier verhuisd. Alles moest Maaike thuis achterlaten, haar school, haar kindertijd, haar vrienden en in het bijzonder Louis.. Louis was haar beste vriend op de basissschool, ze waren echt altijd samen. Sommige mensen zeiden dat ze wel een getrouwd stel leken. Daarom was het ook niet zo gek dat ze allebei bijna in tranen uitbasten toen ze afscheid moesten nemen van elkaar. 'Je komt terug hea..' had Louis nog in haar oor gefluisterd en Maaike had toegestemd, 'zo snel mogelijk.' Alle jaren daarna heeft ze niks meer van hem gehoord.. Ondertussen was Maaike nu 17, en Louis? Zover Maaike dacht ze was hij nu 19. Maar het enigste dat Maaike nu in haar kop had was de toelating aan de universiteit! De laatste spulletjes propte ze in haar koffer voordat ze deze dicht maakte en naar beneden ging. 'We gaan je zo missen Maaike!' zei haar moeder die haar zo snel mogelijk omhelsde toen ze beneden was. Ook Jasper en Silke waren van de partij om Maaike te knuffelen. 'Ik kom heus wel terug hoor,' grinnikte Maaike tijdens het knuffelen. Ook haar vader gaf der nog een knuffel. Hij zei nog even: 'gedraag je hea' waardoor Maaike begon te lachen. Wat dacht hij wel niet, dat ze een crimineel werd?

Eenmaal aangekomen in Engeland was Maaike best moe van de vlucht, was ook niet zo raar want het was best lang vliegen & slapen in een vliegtuig was voor haar geen optie.. Ze had haar koffer opgehaald en ging met een taxi naar het appartement dat ze gehuurd had om tijdens haar studie te blijven. Toen ze de deur van het appartement open maakte met de sleutel die ze had gekregen kwam Maaike binnen in een mooi modern appartement dat net nieuw leek. 'Wauw..' kwam er zachtjes uit haar mond. 'Vind je het mooi?' Klonk er ineens achter haar waar Maaike iets van schrok. Toen ze zich omdraaide zag ze een meisje met blonde steile haren staan, slank figuur en een lieve lach. Maaike knikte als antwoord op haar vraag, 'echt erg leuk.' Het meisje kon wel wat om haar lachen omdat ze van haar schrok. 'Chelsea van Dijk,' stelde Chelsea zich voor en Maaike deed hetzelfde: 'Maaike de Lange.' Allebei glimlachtten de meiden.

Na een heel gesprek met Chelsea, Maaike heel haar koffer had uitgepakt, Chelsea blijkbaar ook op de universiteit te zitten & dat Maaike van haar een rondleiding had gekregen kwamen ze uiteindelijk in het centrum van Londen terecht. 'Dus je komt uit Doncaster eah?' Vroeg Chelsea terwijl ze samen door de hoofdstraat van Londen liepen. 'Dat klopt helemaal, alleen toen ik 12 was zijn we naar Sydney verhuisd." antwoorde Maaike die ondertussen haar ogen uit keek naar alle neonborden en etalages. 'Had je er veel moeite mee?' Even was Chelsea stil en zag Maaike iets verward kijken, 'met afscheid nemen bedoel ik." Oh nu begreep ze wat Chelsea bedoelde. Eigenlijk wel enorm maar ze ging natuurlijk niet alles vertellen. 'Jawel, vrienden achterlaten enzoo.. En nu ben ik terug, en moet ik weer nieuwe vrienden zoeken..' zei Maaike iets twijfelend. Gelukkig had Chelsea de oplossing om haar eens mee te nemen naar een club om mensen te leren kennen. Ergens aan de zijkant van de straat viel Maaike een groot bord op waar met dikgedrukte letters op stond: 'ONE DIRECTION' en eronder stond een foto van 5 jongens. 'Wie zijn hun nou weer?' Vroeg Maaike iets mompelend maar Chelsea had het wel gehoord. Was One Direction niet bekend in Australië ofzo? Ze waren de grootste boyband in de geschiedenis! dacht Chelsea bij haarzelf. 'One Direction, 5 jongens, een boyband hier uit engeland. Ze kunnen goed zingen joh, en ze zijn best knap.' zei Chelsea grinnikend. Maaike bleef even stilstaan voor het bord, en bekeek de foto even goed. 'Hoe heten hun?' Chelsea keek ook even naar de foto en wees ze een voor een aan. 'Harry Styles, Niall Horan, Liam Payne, Zayn Malik en Louis Tomlinson.' Toen Maaike de naam 'Louis Tomlinson' hoorde leek haar hart wel een sprongetje te maken. 'Louis?..' zei ze echt heel zachtjes. Blijkbaar had Chel haar toch gehoord, dat meisje had echt goede oren zeg.. 'Ja ooit van hem gehoord?' zei ze met een glimlach. 'Soort van..' mompelde Maaike maar was er met haar gedachten niet echt bij. Was het serieus de Louis waar zij vroeger beste vrienden mee was? "Ik heb nog 2 VIP kaartjes voor hun concert morgen!" zei Chelsea blij en vertelde dat er ook een meet&greet bij hoorde. Perfect, dacht Maaike, nu maar wachten tot morgenavond.

Louis POV
Die avond van het concert na de soundcheck was de meet&greet. Opzich had hij niet zo'n zin.. Weet niet waarom hij had gwn geen zin.. "De laatste jongens," zei Paul en de lads knikten. Ze stonden op van de bank en wachtte op de laatste meiden die zouden komen.

Maaike POV
"Rustig man, je trilt helemaal." zei Chelsea en Maaike zuchtte even diep. Ze was bang voor een slechte reactie van Louis.. "Kom wij zijn!" zei Chel blij en trok haar mee naar binnen. Maaike's blik viel gelijk op Louis toen ze hem zag, okay ze moest zo normaal mogelijk proberen te doen. Allebei kregen ze een knuffel van alle lads en daarna mochten ze wat met elkaar praten enzoo. "Ohja Louis, ik wil dit even laten zien, weet niet of je je het herinnert.." zei Maaike en pakte haar telefoon, zocht een foto van vroeger waar ze samen op stonden en liet die zien. Louis leek even wat verward te zijn, hoe kwam ze aan die foto? "Waar heb je die vandaan?" vroeg die en keek Maaike aan. "Van vroeger, toen we nog beste vrienden waren.." Louis keek Maaike eens goed aan en toen viel t kwartje pas. "Maaike?" zei die zachtjes "Hii" glimlachtte ze en Louis gaf haar een dikke knuffel. De andere lads & Chelsea keken echt van: wtf is happenin?

Louis liet haar echt niet meer los, hij heeft haar zeker wel 2 minuten vastgehouden zonder iets te zeggen. Maaike was net zo blij als hem om elkaar te zien. ''Je zou terug komen.. dat had je beloofd..'' fluisterde Louis zachtjes en liet haar langzaamaan los & keek in haar ogen. Maaike knikte maar wist niet precies wat te zeggen, ze was overweldigd door zijn reactie. ''Ik.'' zei ze wat snel en kalmeerde toen door eens diep te zuchten. ''Ik kon niet terug, totdat ik hier toegelaten ben tot de Universiteit.'' zei ze met een glimlach. En toen, ja toen kwam Chelsea ertussen die vroeg wat er aan de hand was. Blijkbaar waren de andere 1D members daar ook benieuwd naar want ze kwamen erbij staan. Maaike en Louis legde alles uit aan de rest maar toen ze klaar waren moesten Chelsea en Maaike weg van de beveiliging. ''Ik spreek je nog! Dat zweer ik!'' riep Louis haar na en Maaike riep terug dat dat oke was.
100% Proud and True Directioner till the end.

FlyingStar
Gewoon Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2012, 15:54

Is that Louis?

#2 Bericht door FlyingStar » 05 jul 2012, 13:51

Yeey! Dit verhaal is geweldig!!!!!!! Love it!! (L)(L)(L)
Crazyness is killing me
Because I miss ya,
I'll never forget ya
Samantha, take care!

Maaike
Gewoon Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2012, 16:08

#3 Bericht door Maaike » 05 jul 2012, 19:47

Echt leuk Esra! Meer? (a')
Proud Directioner.

Monet
Gewoon Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 jun 2012, 11:37

#4 Bericht door Monet » 05 jul 2012, 22:09

Klein stukje erbij :)
100% Proud and True Directioner till the end.

Maaike
Gewoon Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 jul 2012, 16:08

#5 Bericht door Maaike » 07 jul 2012, 09:46

Jaay ^^
Proud Directioner.

Plaats reactie